Przedszkole Samorządowe nr 19 w Piotrkowie Trybunalskim

Grupa I

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
8 + 3 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
8 + 3 =

wychowawcy: Katarzyna Boińska
                     Karolina Robaszek


1.Bąkiewicz Borys
2.Berliński Koli
 3.Bieniek Adam
4. Bieniek Antoni
5.Gołębiowski Filip
6.Grębski Natan
7.Grzankowska Marcelina
8.Koczwarska Julia
9.Konopacka Adrianna
10.Kotlicka LIli
11.Lesiak Magdalena
2.Łuczak Milan
13.Madej Mikołaj
14.Mikołajczyk Bogusław
15.Nowak Patryk
16.Olek Hanna
17.Ostromecka Zuzanna
18.Owczarska Kalina
19.Paluch Tymoteusz
20.Poradowski Aleksander
21.Pietrzak Antoni
22.Siewiera Marcel
23.Stachaczyk Ernest
24.Woźniak Bożena
25.Zdziechowska Zofia

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA NA MIESIĄC KWIECIEŃ:
1. W zgodzie z naturą
2. Dbamy o zdrowie
3.Mieszkamy w Polsce
4.Domowi ulubieńcy

WIERSZ

Nasze przedszkolaki
To są mądre zuchy.
Przyrodę szanują
Odpady segregują
Wody nie marnują
Dlatego świat uratują.
PIOSENKA
Szczotka, pasta, kubek, ciepła woda,
tak się zaczyna wielka przygoda.
Myję zęby, bo wiem dobrze o tym,
kto ich nie myje ten ma kłopoty,
Żeby zdrowe zęby mieć, trzeba tylko chcieć.
Ref.: Szczotko, szczotko, hej szczoteczko, ooo
Zatańcz ze mną, tak w kółeczko, ooo
W prawo, w lewo, w lewo, w prawo, ooo
Po jedzeniu, kręć się żwawo, ooo
Bo to bardzo ważna rzecz, żeby zdrowe zęby mieć.


 
DROGI RODZICU!!!!
W MIESIĄCU KWIETNIU PLANUJEMY:
- odzwierciedlanie w zabawie własnych spostrzeżeń i doświadczeń
- wdrażanie dzieci do dbania o zdrowe ciało i zęby
- rozumienie potrzeby spożywania produktów potrzebnych do zachowania zdrowia
-poznanie pracy lekarza oraz narzędzi i przyborów potrzebnych mu do pracy
-rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała
- rozumienie konieczności opiekowania się zwierzętami domowymi
-posługiwanie się nazwami zwierząt domowych
-różnicowanie wielkości: duży, mniejszy, najmniejszy;
mały, większy, największy
-poznanie pracy weterynarza
-kształtowanie poczucia tożsamości narodowej- poznanie nazwy swojego kraju oraz symboli narodowych- flagi, godła
- zapamiętywanie nazwy własnej ulicy
- wdrażanie do doprowadzania pracy do końca
-doskonalenie kolorowania przestrzeni ograniczonej konturem
-  rozwijanie właściwego stosunku do środowiska przyrodniczego   
     -uświadomienie konieczności segregowania odpadów i ich ponownego przetwarzania
-kształtowanie u dzieci postaw proekologicznych np.: oszczędzanie wody, prądu, segregacja śmieci, niezanieczyszczanie lasu
-ćwiczenia artykulacyjne, usprawnianie warg języka

 

JĘZYK ANGIELSKI
  1. Parts of the body – części ciała
-finger – palec
- chin – broad
- arm – ręka
-leg –noga
- foot – stopa
Piosenka: https://www.youtube.com/watch?v=eBVqcTEC3zQ
  1. Feelings – uczucia
- happy – szczęśliwy
- sad – smutny
- sleepy – śpiący
- scared – przestraszony
- surprised – zaskoczony
- angry – zły
- clap your hands – klaszcz
- stamp your feet – tupnij nogą
- take a nap – zdrzemnij się
- say oh no – powiedz o nie
Piosenka:
https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw
  1. Animals on a farm – zwierzęta na farmie
- cow – krowa
- horse – koń
- pig – świnia
- duck – kaczka
- chic – kurczak
- Sheep –owca
- cat – kot
- dog –pies
4. Shapes – kształty
- circle – koło
- star – gwiazda
- heart – serce
- square – kwadrat
- triangle - trójkąt