Przedszkole Samorządowe nr 19 w Piotrkowie Trybunalskim

Grupa 2

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
7 + 9 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
7 + 9 =
wychowawcy grupy: mgr Dorota Szulc
                                 mgr Danuta Bykowska







1. Błaszczyk Nikola
2. Chomicz Maria
3. Dobrowolski Mikołaj
4. Dziemdziora Alicja
5. Filipczak Kaja
6. Filipiak Iga
7. Głowaca Sonia
8. Kochanowska Kaja
9. Koniutis Piotr
10. Krystkiewicz Kacper
11. Kulbat Maja
12. Mateuszak Jan
13. Pyka Piotr
14. Rol Franciszek
15. Renosik Martyna
16. Sielski Dawid
17. Sikorski Mateusz
18. Wiktorowicz Igor
19. Winiarski Władysław
20. Włóka Hubert
21. Wołonkiewicz Mateusz
22. Woźniak Adam
23. Woźniak Barbara
24. Zawada Bartosz
25. Zielonka- Wojtera Zofia
TEMATYKA KOMPLEKSOWA NA MIESIĄC STYCZEŃ
1.SKOK W NOWY ROK
2.ZWIERZĘTA ZIMĄ
3.BABCIA I DZIADEK
4.WSZĘDZIE BIAŁO
5.ZIMOWE ZABAWY
 
PIOSENKA

1. Zimową poleczkę
na śniegu lub lodzie
kochają bałwanki
i tańczą ją co dzień.
Zimową poleczkę
Na soplach gra wiatr
Bałwanki się cieszą
O tak, właśnie tak!
 
Ref. Ha – ha, ha – ha, hi- hi, hi-hi
Śniegowe bałwanki to my, właśnie my! 2x
 
2. Gdy w rękach miotełki
na głowach garnuszki
węgielkiem lśnią oczka
i same mkną nóżki.
Zimową poleczkę……
 
3. Stanęły na chwilkę
by pot otrzeć z czoła
Lecz skoczna muzyka
do tańca znów woła.
Zimową poleczkę … .

 - WIERSZ
,, Kropelki i sopelki’’

Spłynęła z dachu kropelka,
kropelka wody niewielka.
Za pierwszą kroplą niedługo
już widać kropelkę drugą.
Za nimi z góry już leci
po dachu kropelka trzecia.
Dalszych kropelek nie zliczę:
płynie ich cały strumyczek.
A mróz z tych wszystkich kropelek
Zrobił lodowy sopelek.


DRODZY RODZICE
W MIESIĄCU STYCZNIU PLANUJEMY:
 
  • Poznać cechy charakterystyczne poszczególnych pór roku
  • Utrwalić nazwy miesięcy oraz dni tygodnia
  • Wyszukiwać przedmioty, których nazwy rozpoczynają się na głoskę p, b, s
  • Dowiedzieć się czym jest śnieg, lód (prowadzić eksperymenty)
  • Poznać zwierzęta, które mieszkają blisko bieguna
  • Tworzyć zbiory czteroelementowe poprzez dokładanie
    i zabieranie elementów
  • Klasyfikować przedmioty według wybranych cech
  • Podczas ćwiczeń i zabaw ruchowych usprawniać koordynację ruchową
  • Poznać piosenki o zimie oraz o babci i dziadku
  • Grać na instrumentach perkusyjnych poznane na zajęciach rytmicznych melodie
  • Rozwijać sprawność manualną dzieci
  • Rozwiązywać zagadki
  • Uczyć się różnicować rytmy 2, 3, 4 miarowe wygrywane na fortepianie oraz tamburynie
  • Rozwijać sprawność fizyczną dzieci
  • Tworzyć kodeks bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie
  • Rozwijać grafomotorykę u dzieci
  • Rysować linie łamane, faliste i pętle po śladzie

SŁÓWKA - J. ANGIELSKI
  1. Fruit - Owoce
- banana – banan
- pear – gruszka
- plum – śliwka
- apple – jabłko
- grapes – winogrona
- orange – pomarańcza
- strawberry – truskawka
Piosenka:
https://www.youtube.com/watch?v=lJvT9CbIXRc
  1. Food – jedzenie
- chips – frytki
- fish – ryba
- broccoli – brokuł
- cake – ciasto
- I like … - Lubię…
- Do you like…? – Czy lubisz…?
- Yes, I do. / No, I don’t. – Tak, lubię. / Nie, nie lubię.
3. Rescue services  - służby ratownicze
- fireman – strażak
- fire engine – wóz strażacki
- fire brigade – remiza
- policeman – policjant
- cruiser – radiowóz
- police station – komenda
- doctor – lekarz
- ambulance – karetka
- hospital – szpital
4. Halloween costumes – przebrania
- ghost – duch
- spider – pająk
- bat – nietoperz
- pumpkin – dynia
- mummy – mumia
- cowboy – kowboj
- pirate – pirat
- ballerina – balerina
- witch – czarownica
- monster – potwór
- back cat – czarny kot
TREAT OR TRICK – cukierek albo psikus
HAPPY HALLOWEEN – wesołego Halloween
KNOCK, KNOCK – puk, puk
WHO ARE YOU? – kim jesteś?
Piosenka:
https://www.youtube.com/watch?v=4jxcWlq3CBg
PIOSENKI Z UBIEGŁEGO ROKU:
https://www.youtube.com/watch?v=ALcL3MuU4xQ
https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY
https://www.youtube.com/watch?v=eBVqcTEC3zQ
https://www.youtube.com/watch?v=q6PX-4TiPjU
https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw