Przedszkole Samorządowe nr 19 w Piotrkowie Trybunalskim

Grupa 4

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
4 + 2 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
4 + 2 =

wychowawca grupy: mgr Agnieszka Kuśmierczyk
                       mgr Danuta Motylska





1. Antczak Gabriel                                                          
2. Chabielski Daniel
3. Gabara Bartosz
4. Gosławska Lena
5. Gredka Amelia
6. Kłaniecki Igor
7. Małota Mateusz
8. Marchlewicz Michał
9. Michalak Patryk
10.
11. Mossur Oliwier
12. Nowak Natan
13. Rakoczy Ryszard
14. Rybak Kacper
15. Siemińska Hania
16. Sowiński Tobiasz
17. Stawicka Ewa
18. Stonoga Łukasz
19. Szafnicka Alicja
20. Synowiec Barbara
21. Tarnowska Lena
22. Trzciński Oskar
23. Wiernicki Bartosz
24. Wojtaś Amelia
25. Wyskwarski Mateusz

 

STYCZEŃ
TEMATYKA KOMPLEKSOWA:
1. W świecie baśni.
2. Pamiętajmy o zwierzętach.
3. Babcia i dziadek.
4. Czyste powietrze wokół nas.
Wiersz:
Dla Babci i Dziadziusia
 
Dla kogo ta laurka,
W słońcu, zieleni, chmurkach?
Dla kogo każda wnuczka,
Dla kogo każdy wnuczek,
Maluje dzisiaj kwiaty,
Przynosi upominek?
Dla kogo jest ten wierszyk,
I życzenia od dzieci?
Już wiecie? Oczywiście
Dla wszystkich babć i dziadków
Na świecie!
 
 
 
 
 
 
Piosenka:
Piosenka o Dinku
Ref.
Ten zielony Dinek, ten zielony Dinek
Nie lubi palaczy, ucieka przed dymem.
Papieros to nasz wróg, zdrowie zabiera.
Nie wolno! To szkodzi! Dość tego palenia!
I
Żył  dinozaur, mały Dinek,
co przyjaciół  ma w przedszkolu,
na wycieczki chodzi z nami,
czasem w lesie, w parku, w polu.
II
Raz się  wybrał  na wakacje -
zaraz pociąg szybko ruszy,
a w wagonie pech – palący,
zmienić  miejsce Dinek musi.
Ref.
Ten zielony Dinek, ten zielony Dinek
Nie lubi palaczy, ucieka przed dymem.
Papieros to nasz wróg, zdrowie zabiera.    Nie wolno! To szkodzi! Dość tego palenia!

NAJWAŻNIEJSZE CELE, KTÓRE PLANUJEMY OSIĄGNĄĆ  W MIESIĄCU STYCZNIU W GRUPIE DZIECI SZEŚCIOLETNICH

  • zapoznanie z literami: s, n, b - małymi i wielkimi, drukowanymi i pisanymi
  • utrwalenie poznanych liter
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • rozwijanie mowy
  • rozwijanie sprawności manualnych
  • umuzykalnianie dzieci
  • zapoznanie ze znakami: równości, mniejszości, większości
  • zapoznanie z nazwami ptaków przylatujących do Polski na zimę
  • tworzenie zbiorów na podstawie podanych cech
  • zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 7
  • rozwijanie grafomotoryki
  • samodzielne próby czytania wyrazów złożonych z poznanych liter
  • ukierunkowanie uwagi dzieci na źródła i rodzaje dymu
  • zwiększenie wiedzy dotyczącej szkodliwości dymu papierosowego
  • zwiększenie wiedzy u dziecka na temat skutków palenia papierosów

SŁÓWKA JĘZYK ANGIELSKI
 

  1. Food – jedzenie
- chips – frytki
- fish – ryba
- broccoli – brokuł
- cake – ciasto
- chicken – kurczak
- ice carem – lody
- salad – sałatka
- spaghetti
- milk – mleko
- cheese – ser  żółty
- I like … - Lubię…
- Do you like…? – Czy lubisz…?
- Yes, I do. / No, I don’t. – Tak, lubię. / Nie, nie lubię.
2. Rescue services  - służby ratownicze
- fireman – strażak
- fire engine – wóz strażacki
- fire brigade – remiza
- policeman – policjant
- cruiser – radiowóz
- police station – komenda
- doctor – lekarz
- ambulance – karetka
- hospital – szpital
3. Halloween costumes – przebrania
- ghost – duch
- spider – pająk
- bat – nietoperz
- pumpkin – dynia
- mummy – mumia
- cowboy – kowboj
- pirate – pirat
- ballerina – balerina
- witch – czarownica
- monster – potwór
- back cat – czarny kot
TREAT OR TRICK – cukierek albo psikus
HAPPY HALLOWEEN – wesołego Halloween
KNOCK, KNOCK – puk, puk
WHO ARE YOU? – kim jesteś?
Piosenka:
https://www.youtube.com/watch?v=4jxcWlq3CBg
PIOSENKI Z UBIEGŁEGO ROKU:
https://www.youtube.com/watch?v=ALcL3MuU4xQ
https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY
https://www.youtube.com/watch?v=lJvT9CbIXRc
https://www.youtube.com/watch?v=eBVqcTEC3zQ
https://www.youtube.com/watch?v=q6PX-4TiPjU
https://www.youtube.com/watch?v=GzrjwOQpAl0
https://www.youtube.com/watch?v=D0Ajq682yrA
https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw