Przedszkole Samorządowe nr 19 w Piotrkowie Trybunalskim

Grupa 5

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
3 + 1 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
3 + 1 =



wychowawcy grupy: Eliza Kubera
                               Magdalena Olek

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA
WRZESIEŃ

1. TO JESTEM JA
2. MOJA GRUPA
3. MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA
4. IDZIE JESIEŃ...... PRZEZ LAS, PARK




 
PIOSENKA   
„Muchomorek”

1.Muchomorek mały stoi sobie sam
bardzo zasmucony, zmartwień mnóstwo ma,
mówi, że jest brzydki, dużo kropek ma
i że go nie zechce, żółta kurka ta.

Ref : Muchomorku, muchomorku
nie martw wcale się,
my ciebie lubimy
kurka pewnie też.

2. Czerwony kapelusz w białe kropki ma,
na swej nodze stoi, grzecznie prosi tak:
kurko moja miła, zechciej dzisiaj mnie,
jestem grzyb trujący, lecz tańcować chcę.
Ref : Muchomorku……

 





WIERSZ
„Jeż”
Krótkie nóżki, długi ryjek,
ostre kolce ciało kryją.
Ach, cóż to za groźny zwierz?
To jest jeż, malutki jeż.
Węszy noskiem w lewo, w prawo,
to pod listkiem, to pod trawą,
gdzie się kryje dobry łup.
Drepcze mały jeż – tup, tup.
Drepcze poprzez lasu gąszcze,
łapie myszy, węże, chrząszcze...
Gdy zimowe przyjdą dni,
zagrzebany w liściach śpi.

 

Drodzy Rodzice!
Powrót dzieci do przedszkola po tak długiej przerwie  spowodował, że emocji  jest sporo. Minęły beztroskie chwile, jesteśmy w starszej grupie – pięciolatków… To naprawdę nie lada wyzwanie!
W pierwszym tygodniu skupiliśmy się na wspólnej zabawie, aby dzieci mogły jak najlepiej poczuć w grupie.   Zapoznaliśmy się z zasadami obowiązującymi w przedszkolu w związku             z COVID 19. Poznawaliśmy narządy zmysłów oraz różne stany emocjonalne.  Utrwaliliśmy nazwy części ciała.
Kolejny tydzień był bardzo przyjemny, ponieważ pozwolił nam choć na chwilę wrócić pamięcią do wakacji. Dzieci rozwijały umiejętności społeczne i językowe podczas wypowiedzi o tym, co robiły w czasie wakacji i co w nich lubią.  Poznawaliśmy również  wybrane regiony Polski. Wspólnie ustaliliśmy zasady współpracy, których przestrzeganie ułatwi nam zgodny   i przyjemny pobyt w przedszkolu, a także utrwaliliśmy zasady bezpieczeństwa.
Bezpieczeństwo jest dla nas najważniejsze dlatego poznajemy w tym tygodniu zasady ruchu drogowego.Wiemy, co oznaczają wybrane znaki drogowe i jak bezpiecznie dostać się z domu do przedszkola. Rozumiemy, jak ważna jest praca policjanta, ratownika i strażaka. Wiemy, jak się zachować w czasie pożaru lub innych niebezpiecznych sytuacji i do kogo zwrócić się o pomoc.
Intensywnie rozwijamy umiejętności matematyczne. Podczas zabaw układaliśmy tyle samo przedmiotów, klasyfikowaliśmy według wybranej cechy (np. dzieliliśmy samochody na zbiory pod względem koloru lub wielkości), przeliczaliśmy i porównywaliśmy liczebność, różnicowaliśmy lewąi prawą stronę ciała.
W przedszkolu codziennie doskonalimy umiejętności językowe. Opisujemy obrazki, wypowiadamy się na bliskie nam tematy. Każdy z nas ma prawo mieć własne zdanie i zostać wysłuchany przez grupę. Przeliczamy wyrazy w zdaniu, dzielimy je na sylaby.
Każdy dzień obfituje w różnorodne ćwiczenia ruchowe. Dzieci pokonują tory przeszkód – doskonalą szybkość, zwinność, równowagę, celność. Wspólnie tańczymy i śpiewamy podczas piosenek i tradycyjnych zabaw integracyjnych. Bardzo lubimy przedstawiać ruchem aktywności, zwierzęta, zjawiska.
Ćwiczymy również motorykę małą – rozwijamy sprawność dłoni i paluszków podczas masażyków, zabaw paluszkowych czy ćwiczeń grafomotorycznych w kartach pracy.
Nie da się ukryć, że wyobraźnia i kreatywność pięciolatków nieraz potrafi nas, dorosłych, zaskoczyć. Staramy się podtrzymywać tę naturalną skłonność do twórczości, podsuwając odpowiednie zadania.
Przed nami kolejne cele i zadania do realizacji na ten miesiąc:
- rozwijanie mowy, pamięci, wyobraźni,  kreatywności i orientacji przestrzennej,
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i logicznego myślenia podczas rozwiązywania zagadek słownych,
- dekodowanie obrazków –  przygotowanie do nauki czytania,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- wyrabianie reakcji na przerwę w muzyce, kształtowanie słuchu muzycznego,
-  utrwalanie pojęć: przygrywka, zwrotka, refren,
- rozwijanie sprawności manualnych i spostrzegawczości wzrokowej,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym – parkiem,
- poznawanie oznak nowej pory roku – jesieni,
- utrwalanie oznak  i kolorów jesieni,
- poznawanie przedstawicieli grzybów: jadalnych i trujących,
-  rozwijanie umiejętności liczenia z zastosowaniem liczebników głównych i liczebników porządkowych w zakresie sześciu,
- rozwijanie kompetencji matematycznych,doskonalenie umiejętności klasyfikowania i logicznego myślenia,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- wdrażanie do zgodnego współdziałania podczas zabaw i wykonywanych zadań,
- wdrażanie do starannego wykonywania wszystkich czynności,
- wzmacnianie więzi grupowych oraz miłej i serdecznej atmosfery w grupie,
- wdrażanie do przestrzegania zawartych wcześniej umów,
- zachęcanie do wykonywania zadań plastycznych i do współpracy podczas zabaw,
- motywowanie do samodzielnego wykonania pracy plastycznej.